تبلیغات
دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی و غیر دولتی فرهنگ (جعفری) - واکنش مثبت بخش خصوصی به آیین نامه نظارت بر خدمات پستی
تاریخ : شنبه 17 اردیبهشت 1390 | 07:20 ب.ظ | نویسنده : مجتبی جعفری

اقدام رگولاتوری در تدوین این آیین نامه ناشی از درک درست و کارشناسانه واقعیتهای موجود می تواند باشد.

محمد نظری مدیرعامل شرکت تعاونی پستی دفاتر پیشخوان دولت (پست اول) گفت: اگرچه در سالهای گذشته تلاش زیادی برای ساماندهی فعالیتهای پستی در قالب اپراتوری صورت گرفته اما به دلیل گستردگی عناوین مشمول این طرح و نوع و کیفیت این خدمات، امکان فعالیت چرخه کامل خدمات پستی در خارج از حوزه نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد و هم اکنون دهها شرکت پستی در بخش غیردولتی با سوابق طولانی به فعالیت مشغولند و ضمن جلب اعتماد مشتریان خود در طول سالها، کارآفرینی کرده اند.

وی گفت: معطوف نمودن این شرکتهای پستی و بی شمار فعالان حوزه حمل و نقل بار که تحت پوشش وزارت راه و ترابری به فعالیت می پردازند، در قالب پروانه اپراتوری امکان پذیر نبود و همین موضوع باعث وقفه چندساله در صدور پروانه اپراتوری خصوصی پست شد. چرا که این شرکتها بدون نیاز به هزینه های ناشی از صدور پروانه، با استفاده از ظرفیتهای قانونی دیگر کماکان فعالیت خود را ادامه می دادند.

وی ادامه داد: رویکرد اخیر این سازمان مبنی بر تدوین آیین نامه یا به عبارتی دقیق تر نظامنامه فعالیت شرکتهای پستی، مشابه آنچه که درباره دفاتر بخش خصوصی انجام شد می تواند براساس تجربه موفق ساماندهی دفاتر در کل کشور به ساماندهی فعالان متوسط و کوچک پستی منتهی شود. در این صورت ما با یک یا دو اپراتور مواجه نخواهیم بود بلکه شمار زیادی شرکت پستی خواهیم داشت که درچهارچوبی مشخص از سازمان پروانه می گیرند و فعالیت می کنند و نظارت می شوند.

وی این رویکرد سازمان تنظیم مقررات را داهیانه و هوشمندانه برشمرد و گفت: اقدام رگلاتوری، درک درست از واقعیتهای موجود می تواند باشد.



  • خرید vpn